Wymiary grafik w mediach społecznościowych [AKTUALNE]

Ważnym aspektem jest od czasu do czasu sprawdzać wymiary grafik aktualnie obowiązujących na interesującym nas medium społecznościowym. Chociażby z uwagi na to, że social media ciągle się zmieniają. Czasem to są tylko minimalne zmiany kosmetyczne, czasem drobne poprawki w funkcjonowaniu aplikacji. Niekiedy dochodzi także do zmian w optymalizacji i dostosowania zdjęć i grafik na przykładowym Facebooku bądź Twitterze. Przeoczenie nowych wytycznych może skutkować tym, że portal po prostu zepsuje wgraną grafikę, np. „utnie” głowę komuś na zdjęciu.  Żeby nie tracić czasu i wysiłku na optymalizację starych grafik do nowych wytycznych zapoznaj się z aktualnymi wymiarami grafik w najpopularniejszych mediach społecznościowych.

Wymiary grafik: Facebook

  • Zdjęcie profilowe (kwadratowe), szerokość/wysokość: 320 na 320 pikseli (px).

Należy jednak pamiętać, że „im większa rozdzielczość, tym większa jakość” – zdjęcia profilowe o większej rozdzielczości będą lepiej się prezentowały w pełnym rozmiarze. Niestety to się wiąże z dłuższym ładowaniem samej grafiki.

Facebook zaleca wgrywanie grafik w następujących rozmiarach:

  • Zdjęcie w tle Twojej strony/fanpage’a – 820 na 350 px;
  • Zdjęcie w tle grupy na Facebooku – 1640 na 856 px;
  • Grafika w tle wydarzenia na Facebooku – 1200 na 628 px;
  • Filmik w tle (czas trwania od 20 do 90 sekund) – 820 na 462 px;
  • Standardowa reklama na Facebooku – 600 na 600 pikseli + obowiązuje zalecenie co do jak największej rozdzielczości;
  • Łączona reklama na Facebooku czyli tzw. karuzela (od 2 do 10 grafik w jednym) – minimalnie 1080 na 1080 pikseli, zalecany współczynnik proporcji grafik to jeden do jednego;

Wideo

Facebook także podaje wytyczne dla wideo: maksymalny czas trwania wynosi 120 minut, rozmiar zaś 4GB. Istnieją również zalecenia co do ilości tekstu na grafice. Aktualnie to jest proporcja 20% tekstu/80% grafiki na samej grafice. Warto również zaznaczyć, że to jest znaczenie maksymalne, a więc grafiki zawierające więcej niż 20% tekstu mogą zostać odrzucone.

Wymiary grafik: Instagram

Z uwagi na to, że cała komunikacja na Instagramie polega na zdjęciach bądź treściach wideo warto się zapoznać z aktualnie obowiązującymi wytycznymi co do grafik, gdyż nieprzestrzeganie zasad może skutkować wizualnie nieatrakcyjnym contentem i  nieudaną kampanią reklamową.

  • Zdjęcie bądź film w wymiarze kwadratowym (standard na Instagramie) – 1080 na 1080 pikseli;
  • Zdjęcie bądź film w wymiarze panoramicznym – brak wytycznych co do wymiarów, idealna proporcja zaś wynosi 1,91 do 1;
  • Zdjęcie bądź film portretowy – również brak wytycznych, idealna proporcja to 4 do 5;
  • Relacje na Instagramie czyli Instastories – sugerowane proporcje to odpowiednio od 9:16/16:9 do 4:5 jak i w przypadku zdjęcia portretowego;

Wymiary grafik: Twitter

Mimo swojego „tekstowego” charakteru Twitter też jest portalem dość mocno związanym z grafikami i ich prezentacją. Na Twitterze funkcjonują trzy elementy graficzne:

  • Zdjęcie profilowe – 400 na 400 pikseli, na profilu wyświetla się w wymiarze 200 na 200 px, maksymalny rozmiar to 100KB;
  • Grafika w tle – 1500 na 500 pikseli, maksymalny rozmiar to 10MB;
  • Zdjęcie w poście, tzw. tweecie800 na 418 albo 800 na 800 px, maksymalny rozmiar to 5M.

Godnym uwagi jest fakt, że grafiki możemy także przygotować dla Ciebie! SPRAWDŹ

0
    0
    Produkty
    Nie dodałeś żadnych produktówWróć do oferty