Co składa się na reklamę internetową?

Chcesz, żeby Twoja firma odniosła prawdziwy sukces? Stawiaj na reklamę w Internecie. Internet to najprężniej rozwijające się medium, a zatem najlepszy segment rynku reklamy. Wszystko dzięki stale rosnącej liczbie użytkowników. I mniejszym kosztom. Dobrze znane, klasyczne środki masowego przekazu jak radio czy telewizja może i zapewnią dobre efekty, ale mają dwie naprawdę dotkliwe wady – cenę i nieprzejrzystość. W odróżnieniu od reklamy internetowej, ta w radiu, prasie bądź TV jest nie tylko droższa, ale również niekoniecznie wiarygodna pod kątem mierzalności efektów. Jeżeli nie chcesz inwestować dużych kwot w niekoniecznie efektywną kampanię, stawiaj na reklamowanie swojej marki w Internecie! Oto podstawowe elementy, z których składa się reklama internetowa.

Reklama internetowa: linki sponsorowane

Linki sponsorowane (generowane przez program Google AdWords) pojawiają się w wynikach wyszukiwania i prowadzą do ustawionych przez nas podstron. Mają niezwykłą siłę przebicia ze względu na to, że w wynikach wyszukiwania zawsze się plasują na wyższych pozycjach.  Niewątpliwie największą zaletą linków sponsorowanych w porównaniu do konwencjonalnych środków masowego przekazu jest możliwość „bezbolesnej” zmiany przekazu gdy tylko chcesz. Drugą zaletą zaś są stosunkowo niskie koszty! Dlatego AdWords jest jednym z najlepszych rozwiązań dla małych i średnich firm, którzy dopiero zaczynają reklamować się w Internecie!

Reklama internetowa: artykuły sponsorowane

W XXI wieku odbiorcy cenią sobie dobre treści! Taką właśnie treścią są m.in. artykuły sponsorowane. Dobrze skonstruowane, przystępne i bogate w szczegóły treści nie tylko objaśniają odbiorcom specyficzne cechy i zalety naszej firmy bądź produktu, są także integralną częścią skutecznej kampanii reklamowej w Internecie! W przypadku artykułów liczy się zarówno ilość, jak i jakość. Dlatego warto zainwestować w kilka dobrze napisanych tekstów sponsorowanych, żeby nie tylko przebić się do jak największej liczby odbiorców, ale również zaistnieć w ich umysłach jako marka!

Reklama internetowa: social media

Wszyscy już są na Facebooku. Twoja firma też musi się tam pojawić. Chodzi nie tylko o naprawdę dużą liczbę potencjalnych odbiorców. Facebook zapewnia szeroki wachlarz narzędzi do skutecznego reklamowania się! Możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej, wyświetlanie reklam z odpowiednią częstotliwością w najbardziej odpowiednich godzinach. A oprócz tego mierzalność i przejrzystość wyników (czyli skuteczna kontrola efektywności naszej kampanii) oraz stosunkowo niskie koszty kliknięcia. Facebook oraz inne media społecznościowe używane w marketingu internetowym mają w sobie coś jeszcze. Poprzez skuteczne komunikowanie się z odbiorcami nie tylko poznasz ich preferencje i oczekiwania wobec produktu/firmy, ale także zbudujesz sieć oddanych fanów (np. poprzez profesjonalne prowadzenie firmowej strony bądź funpage’a w medium społecznościowym), którzy z chęcią polecą Twoją firmę znajomym, zajrzą na Twoją stronę internetową czy aplikację mobilną. Media społecznościowe także służą idealnym narzędziem do informowania klientów o rabatach, wydarzeniach czy Twoich nowych produktach bądź usługach.

Reklama internetowa: SEO, pozycjonowanie, content marketing

Te elementy reklamowania się w Sieci, które w sposób niejawny, ale równie skuteczny sprawią, że Twoja firma odniesie sukces w Internecie. Należy jednak podejść do nich ze zwiększoną dawką profesjonalizmu. Pozycjonowanie w skrócie polega na dopasowaniu treści na Twojej firmowej stronie internetowej do algorytmów, którymi kieruje się wyszukiwarka internetowa. Dobre pozycjonowanie zapewni Twojej firmie najwyższą organiczną (w odróżnieniu od reklam AdWords) pozycję w wyszukiwarce. Na pozycjonowanie składa się m.in. SEO, czyli optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki. W ramach działań SEO optymalizuje się zarówno treść widoczną użytkownikom (informacje kontaktowe, firmowy blog, sklep internetowy), jak i strukturę kodu strony (pozwalającą np. na szybsze ładowanie stronny nawet przy słabym połączeniu internetowym). Wszystkie te czynniki wpływają na naszą pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, a więc  również na naszą widoczność i rozpoznawalność. Marketing treści (content marketing) zaś polega na promowaniu się poprzez dobrze napisane, ciekawe i przystępne materiały informacyjne dla użytkowników. Nie są to jednak artykuły sponsorowane, gdyż służą nie promowaniu cech bądź zalet produktu, ale budowaniu pozytywnego wizerunku marki w oczach klientów.


Reklama internetowa niewątpliwie pomaga zaistnieć w Sieci. Co więcej, pomaga również w odnoszeniu prawdziwych sukcesów, przekładających się na zwiększone zyski! Warto jednak pamiętać, że w marketingu internetowym przede wszystkim liczy się profesjonalizm i systematyczność. Zatem lepiej zlecić to zadanie specjalistom! 

Przewiń do góry