Cele i korzyści płynące z e-mail marketingu [WYJAŚNIENIE]

Sprawdzanie poczty zajmuje Ci naprawdę dużą część dnia. Twoim klientom również! Warto zagospodarować tę przestrzeń i dobrze się wypromować właśnie poprzez mailing! E-mail marketing ma kilka naprawdę nietuzinkowych zalet, w połączeniu z innymi narzędziami promowania się w Internecie otwiera drogę do prawdziwego sukcesu. Zatem warto dobrze mu się przejrzeć. Zrobiliśmy to za Ciebie! Oto najważniejsze cele i korzyści płynące z profesjonalnego stosowania e-mail marketingu.

A po co mi te newslettery?

Głównym celem mailingu jest, rzecz jasna, usprawnienie komunikacji między firmą a klientem. Automatyczne respondery czy tzw. maile transakcyjne (potwierdzenie dokonania/zaksięgowania płatności) służą informowaniu klienta, lecz nie tylko! Poprzez e-mail marketing można także np. kreować wizerunek własnej marki, rozsyłając klientom odpowiednio przygotowane treści w postaci newsletterów czy ogłoszeń. Maile naturalnie zwiększają kontakt odbiorcy z firmą, nie dają o niej zapomnieć. Wzbogacone o ciekawe chwytliwe treści, zbudują więź i zachęcą do polecenia marki innym. Zatem e-mail marketing ma w sobie coś więcej niż zwykłe informowanie bazy klientów o zmianie godzin pracy biura, to jest sztuka, która pozwoli zwiększyć sprzedaż i przywiązanie odbiorcy do Twojej firmy!

Zalety mailingu. Jest tańszy i skuteczniejszy niż spot w telewizji

Po pierwsze i chyba najważniejsze, marketing poprzez pocztę elektroniczną nie jest drogi. Zwłaszcza w porównaniu do reklamy w konwencjonalnych środkach przekazu.  Z tego właśnie płynie druga korzyść – e-mail marketing jest w pełni mierzalny i responsywny pod kątem dostępu do wyników. Skuteczność i trafność kampanii marketingowej w radiu czy telewizji nigdy nie jest w pełni wiadoma. Mamy także ograniczone możliwości usprawnienia przekazu. W odróżnieniu od klasycznych kanałów komunikacji marketingowej, kampanię e-mailową można dokładnie zbadać, ocenić jej skuteczność i wnieść odpowiednie zmiany. Taką kampanię także o wiele prościej zawiesić ze względu na niskie koszty stały. Nieskuteczna i słabo dopasowana do odbiorcy reklama w TV w przypadku jej zawieszenia będzie kosztowała Cię słono i nie przyniesie żadnego zysku, ni teraz, ni w przyszłości. W przypadku e-mail marketingu będziesz w stanie na bieżąco dopasowywać wszystko do potrzeb klientów i własnej firmy, zwłaszcza, że możesz od razu dokładnie zbadać czy przykładowy newsletter wywołał zainteresowanie wśród odbiorców, jak często był otwierany i czy ktoś wszedł na stronę Twojej firmy po zapoznaniu się z jego treścią. Pełna przejrzystość! Już nie musisz czekać aż przykładowi „radiowcy” podeślą Ci raport z zinterpretowanymi wynikami.

Jak w biznesie. Szybko i skutecznie

E-mail marketing jest szybki. Jest szybszy niż niektóre inne kanały promocji w Internecie. Szybka wysyłka poinformuje wszystkich Twoich klientów (o ile są w bazie mailowej) o nadchodzącej promocji czy chwilowych zmianach w działalności firmy. Zero straconego czasu na niepotrzebne telefony od zatroskanych klientów! Dzięki interaktywności (sprawdzonej już w przypadku mierzenia skuteczności kampanii) możesz natychmiast się dostosować do oczekiwań odbiorców. Kiedyś poznawanie zainteresowań i gustów było dostępne tylko wielkim graczom, będącym w stanie wydać spore kwoty na odpowiednią analitykę czy np. badania preferencji konsumentów. Teraz możesz kreować strategię swojej marki w oparciu o dane pozyskane m.in. z wyników kampanii mailingowej!

E-mail marketing. A co jeszcze?

Tani, szybki i w pełni mierzalny, marketing e-mailowy pozwala Twojej firmie zaistnieć w umysłach gigantycznej rzeszy Twoich odbiorców. Wystarczy tylko uporządkowana i na bieżąco sprawdzana i edytowana baza maili klientów, którzy (!) sami wyrazili zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych! Współczesny e-mail marketing daje Ci także szeroki wachlarz narzędzi do subtelnego budowania świadomości marki wśród konsumentów.

Profesjonalny mailing tuż na wyciągnięcie ręki.
Poznaj swój zewnętrzny
dział marketingu!

Przewiń do góry